Ahad, 26 Februari 2012

Kadar Kesan Penyakit Gangguan Jin

FAKTOR JIN

-Jin lebih tua ataupun lebih berpengalaman.Jin itu menganggu sehingga menyebabkan sakait yang teruk kepada pesakit.
-Bilangan jin yang terlibat juga dapat menjadi faktor penting.Lenih ramai tentera jin yang terlibat dalam gangguan,lebih kesan kepada pesakit.
-Tahap keganasan,kedegilan dan kejahatan jin juga perlu diambil kira.Lebih ganas jin ,lebih teruk pesakit menderita disebabkan sakitnya.
-Jin yang dirahkan oleh manusia jahat bagi mneyakiti seseorang,seperti dalam ilmu sihir.

FAKTOR PESAKIT

Faktor pesakit juga memainkan peranan.Bagi pesakit yang kurang amalan rohani,kurang bertawakal,lemah semangat,kurang kekuatan minda dan lemah dari segi fizikal mudah diganggu dengan teruk.

FAKTOR PERAWAT

Perawat yang menggunakan sihir bagi merawat penyakit gangguan jin ataupun dengan kata lain menggunakan jin bagi merawat gangguan jin biasanya menambahkan lagi penyakit dan penderitaan kepada pesakit.Pesakit mungkin tidak sembuh langsung ataupun sembuh sementara diikuti pula oleh sakit gangguan yang lebih teruk.

FAKTOR SOKONGAN KELUARGA DAN SAHABAT PANDAI

Pesakit yang mempunyai ahli keluarga ataupun sahabat handai yang prihatin dan memahami keadaan pesakit,mereka mempunyai peluang sembuh yang lebih baik dan kembali hidup normal.

Kadar kesan penyakit seperti yang dibincangkan adalah kemudah untuk perawat.Ini bukan bermakna sakit yang teruk itu tidak dapat dirawat dan bukan juga bermakna jin tua berpengalaman,ramai bilangannya ataupun terlalu ganas dan jahat perilakunya tidak dapat ditewaskan.Selagi seseorang itu berpegang teguh dengan akidah tauhid yang murni,tidak ada yang mustahil sekiranya Allah mengizinkan kesembuhan.Sifat sabar,usaha,doa dan tawakal tetap menjadi intipati dalam ikhtiar perawat merawat pesakit,manakala ikhtiar pesakit mencari ubat supaya sembuh dari gangguan jin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan