Selasa, 14 Februari 2012

Tanda tanda Pesakit Dalam Keadaan Jaga

Apabila jin jin sudah memasuki tubuh manusia,mereka memulakn segala strateginya bagi mendatangkan medarat kepada tubuh mangsanya.Mereka mengikut arahan tukang sihir yang menghantar mereka.

-Gejala yang biasa adalah seperti sakit kepala ataupun pening yang berlanjutan ataupun berulang ulang.Pesakit mengadu sakit itu tidak sembuh dengan memakan ubat dan doktor tidak dapat mengesan punca penyakit yang dihidapinya.

-malas melakukan ibadat ,solat,tidak berminat mendengar perkara agama dan selalu lalai mengingati Allah.

-Berasa sakit sakit ataupun lenguh lenguh badan,lemah lesu dan tidak bermotivasi kerja,berusaha ataupun belajar.

-Pesakit mengadu sakit belakang,bahu,tengkuk,lutut ataupun sendi sendi tangan.Pesakit juga mengalami rasa salit yang teruk ketika bangun daripada tidur.

-Terasa sakit dibawah tapak kaki seolah olah berjalan diatas paku ataupun batu tajam.

-melihat sesuatu yang menakutkan ketika dalam keadaan sedar seperti bebola api terbang,makhluk ganjil hodoh berwarna hitam,ular hitam,kucing hitam,burung gagak,lalat,langau dan kadang kadang pesakit terlihat hanya sebahagian tubuh jin seperti kaki ataupun tangan yang berbulu.Ada yang dapat melihat kelibat kelibat makhluk ataupun benda bergerak yan tidak jelas didalam rumah yang melintas dihadapan,sisi ataupun belakang.

-Mendengar bisikan ,suara yang memanggil nama pesakit tanpa melihat orang yang berkata kata,bunyi cakaran di dinding,bunyi orang berjalan diatas bumbung,mendengra orang berjalan jalan diluar rumah ataupun mengetuk pintu tetapi tidak ada orang di luar rumah dan terdengar dengusan nafas seprti nafas haiwan.

-Tercium bau wangi,bunga bungaan ,nau tahi ataupun sampah dan bau kemenyan yang dapat dihidu sebentar sahaja.

-Mempunyai sakit ketumbuhan,kanser yang sukar diubati.

-Terasa seperti diperhatikan orang ketika bersendirian dan berasa gerun secara tiba walaupun duduk bersendirian.

-tidak mampu fokus ketika berfikir dan kusut fikiran di tempat tempat yang tertentu seperti di rumah,pejabat ataupun premis perniagaan.pesakit mudah berasa resah ataupun berdebar apabila dalam perjalanan menuju ketempat tempat itu.

-Lemah jiwa dan tidak bersemangat untuk hidup.Ada pesakit yang didatangi bisikan bisikan hasutan supaya membunuh diri.

-Mudah menjad stress,marah dan panas baran tanpa alasan yang kukuh dan kadangkala membawa kepada perlakuan yang mampu mencederakan orang lain.

-Tidak dapat mengawal emosi.Pesakit sering berasa hiba yang keterlaluan ataupun terlalu sensitif.

-Berasa mengantuk ketika solat,membaca Al Quan dan berzikir.

-Mengalami kesukaran mengandung dan sekiranya mengandung sering mengalami keguguran.Keluarnya darah haid yang melebihi tempoh 15 hari dan sering mengalami senggugut yang teruk ketika haid.

-Perempuan yang sedang mengalami haid pada masa yang sama mengalami gangguan jin.Masalah gangguan jin pada ketika itu menjadi lebih teruk.Ini kerana perempuan mengalami haid tidak boleh solat.

-Penayakit gila atau dlam bahasa perubatan dikenali sebagai skizofrenia.Pada keadaan ini minda pesakit sudah dikwal sepenuhnya oleh syaitan dan iblis.Pesakit tidak mampu membezakan antara alam nyata dana alam ghaib.Meraka seperti hidup di alam sendiri dan lebih suka menyendiri.Pesakit juga kelihatan bercakap seorang diri.

2 ulasan:

  1. salam.. saya nak tanye ne.. semalam ada bau kemenyan yang sangat kuat kat ruang tamu rumah kami seolah2 seperti ada orang yang membakar kemenyan di dalam rumah dan bau tersebut tidak sebentar tapi lama.. sebelum ni tidak pernah berlaku begitu, apakah petanda nya itu ustaz???

    BalasPadam
  2. assalamualaikum.dlam 2 3 harinie sy ada bau wangian kasturi...apa petanda tu ya

    BalasPadam